Forumindex
FagSkMedlemslistaAnvndargrupperProfil Bli medlem Logga in

Dumpventil ....
G till sida Fregende  1, 2, 3
 
Skapa nytt mne   Svara p mnet    Forumindex -> Teknik
Fregende mne :: Nsta mne  
Frfattare Meddelande
WolfMan
Pre -Supporter


Registreringsdatum: 31 januari 2006
Inlgg: 533
Ort: Bålsta

InlggPostat: tor mar 23, 2006 5:32 pm    Rubrik: Svara med citat

Cyo skrev:
Jag har bsr steg3 o har fortfarande orginal dump den funkar prima .

WolfMan skrev:
Runan skrev:
ju kallare luften är när den kommer in ju mer nytta gör intercoolern så en skärm gör MKT nytta.

Storleken spelar ingen roll för man kan inte trolla med luften Wink

Sedan till dumpventilerna så när man trimmar och ökar laddtrycket så orkar inte orginaldumpen hålla kvar trycket utan den öppnar när den inte ska, då kan det bli dags att byta.

har du volvon orginal så räcker det med ett öppet filter så kommer det göra stor skillnad till bilen, chippar man den så ökar många även laddtrycket via det, då KAN det bli så att orginal inte orkar då kan man köpa en eftermarknads återcirkulerande.


Så om jag nu inom kort lämnar bilen till BSR å chippar den
med PPC´n då kommer det öka från 200 till 252hp å div Nm ...
e det läge då att köpa en annan Dump HUH!?!

Någon du kan rekomendera ..... HUH!?!



Okay då lämnar vi det orört tills vidare .........

_________________
I´m a nice dude who likes cars that runs on alcohol.

[My Corvette C6 http://www.garaget.org/?car=135333 ]
[My Volvo S60 http://www.garaget.org/?car=18612 ]
[Nova -66 Race Car http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=lonewolf-holm&cat=3215 ]
[Home Page http://medlem.spray.se/sami4you2/sami.html ]
[Work Page http://www.mbf.nu ]
Till verst p sidan
Anvndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
WolfMan
Pre -Supporter


Registreringsdatum: 31 januari 2006
Inlgg: 533
Ort: Bålsta

InlggPostat: tor aug 03, 2006 10:38 pm    Rubrik: Svara med citat

Men säj om man nu vill montera en sjyst dump på Turbo trycks röret en halv atmosfärisk dump av på litligt märke ..... ska man plugga den gamla eller e det bara att kopla på den efermarknads dumpen HUH!?!?

Eller hur ska det gå till ....

Eller blir det liksom kaka på kaka ..... ??

//Sami

_________________
I´m a nice dude who likes cars that runs on alcohol.

[My Corvette C6 http://www.garaget.org/?car=135333 ]
[My Volvo S60 http://www.garaget.org/?car=18612 ]
[Nova -66 Race Car http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=lonewolf-holm&cat=3215 ]
[Home Page http://medlem.spray.se/sami4you2/sami.html ]
[Work Page http://www.mbf.nu ]
Till verst p sidan
Anvndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Fast Freddy
TEAM Photographer


Registreringsdatum: 24 januari 2006
Inlgg: 434
Ort: Viksjö

InlggPostat: tor aug 03, 2006 10:48 pm    Rubrik: Svara med citat

WolfMan skrev:
Men säj om man nu vill montera en sjyst dump på Turbo trycks röret en halv atmosfärisk dump av på litligt märke ..... ska man plugga den gamla eller e det bara att kopla på den efermarknads dumpen HUH!?!?

Eller hur ska det gå till ....

Eller blir det liksom kaka på kaka ..... ??

//Sami


Du får nog göra så att du tar bort den gamla och "röjjer alla spår" efter den och sen monterar den nya, kommer bli helfel med 2 dumpar...

_________________
[ TEAM NR Fotograf | www.norrortracing.com | www.suprafredde.com ]
Till verst p sidan
Anvndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besk anvndarens hemsida MSN Messenger
Fast Freddy
TEAM Photographer


Registreringsdatum: 24 januari 2006
Inlgg: 434
Ort: Viksjö

InlggPostat: tor aug 03, 2006 10:50 pm    Rubrik: Svara med citat

WolfMan skrev:

Så om jag nu inom kort lämnar bilen till BSR å chippar den
med PPC´n då kommer det öka från 200 till 252hp å div Nm ...
e det läge då att köpa en annan Dump HUH!?!

Någon du kan rekomendera ..... HUH!?!


Teoretiskt så behöver du en värre dump när din gamla inte håller tätt. Dvs. när du börjar ladda på mer laddtryck! Så jag tror inte du BEHÖVER byta dump, men sen om du vill göra det ändå så är det upp till dig...

edit: Detdär hade Runan redan gått igenom jue såg jag nu Neutral Wink

_________________
[ TEAM NR Fotograf | www.norrortracing.com | www.suprafredde.com ]
Till verst p sidan
Anvndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besk anvndarens hemsida MSN Messenger
WolfMan
Pre -Supporter


Registreringsdatum: 31 januari 2006
Inlgg: 533
Ort: Bålsta

InlggPostat: tor aug 03, 2006 10:52 pm    Rubrik: Svara med citat

SupraFreDDe skrev:
WolfMan skrev:
Men säj om man nu vill montera en sjyst dump på Turbo trycks röret en halv atmosfärisk dump av på litligt märke ..... ska man plugga den gamla eller e det bara att kopla på den efermarknads dumpen HUH!?!?

Eller hur ska det gå till ....

Eller blir det liksom kaka på kaka ..... ??

//Sami


Du får nog göra så att du tar bort den gamla och "röjjer alla spår" efter den och sen monterar den nya, kommer bli helfel med 2 dumpar...


Okay ..... får se om man kommer så lång att man monterar en sån ..
vill ha något som hjälper turbo trycket att komma litte tidigare en vad
det gör just nu .....

_________________
I´m a nice dude who likes cars that runs on alcohol.

[My Corvette C6 http://www.garaget.org/?car=135333 ]
[My Volvo S60 http://www.garaget.org/?car=18612 ]
[Nova -66 Race Car http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=lonewolf-holm&cat=3215 ]
[Home Page http://medlem.spray.se/sami4you2/sami.html ]
[Work Page http://www.mbf.nu ]
Till verst p sidan
Anvndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Fast Freddy
TEAM Photographer


Registreringsdatum: 24 januari 2006
Inlgg: 434
Ort: Viksjö

InlggPostat: tor aug 03, 2006 10:55 pm    Rubrik: Svara med citat

WolfMan skrev:
SupraFreDDe skrev:
WolfMan skrev:
Men säj om man nu vill montera en sjyst dump på Turbo trycks röret en halv atmosfärisk dump av på litligt märke ..... ska man plugga den gamla eller e det bara att kopla på den efermarknads dumpen HUH!?!?

Eller hur ska det gå till ....

Eller blir det liksom kaka på kaka ..... ??

//Sami


Du får nog göra så att du tar bort den gamla och "röjjer alla spår" efter den och sen monterar den nya, kommer bli helfel med 2 dumpar...


Okay ..... får se om man kommer så lång att man monterar en sån ..
vill ha något som hjälper turbo trycket att komma litte tidigare en vad
det gör just nu .....


Hmm detta kanske gör susen? Vad vet jag? Very Happy

http://web.atechmotor.com/webshop/categories.asp?cID=74

_________________
[ TEAM NR Fotograf | www.norrortracing.com | www.suprafredde.com ]
Till verst p sidan
Anvndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besk anvndarens hemsida MSN Messenger
WolfMan
Pre -Supporter


Registreringsdatum: 31 januari 2006
Inlgg: 533
Ort: Bålsta

InlggPostat: tor aug 03, 2006 11:01 pm    Rubrik: Svara med citat

Runan skrev:
ju kallare luften är när den kommer in ju mer nytta gör intercoolern så en skärm gör MKT nytta.

Storleken spelar ingen roll för man kan inte trolla med luften Wink

Sedan till dumpventilerna så när man trimmar och ökar laddtrycket så orkar inte orginaldumpen hålla kvar trycket utan den öppnar när den inte ska, då kan det bli dags att byta.

har du volvon orginal så räcker det med ett öppet filter så kommer det göra stor skillnad till bilen, chippar man den så ökar många även laddtrycket via det, då KAN det bli så att orginal inte orkar då kan man köpa en eftermarknads återcirkulerande.


okay så blir det när man når den punkten det börjar klarna tror jag ...
som sag .... öppet filter med till skotts lufft avskärmat från värme
och övrig smuts har tittat på det litte e nog på G för ett öppet KN filter eller
ett från BSR .... med skilje vägg samt att man få dra litte rör som mantar upp litte frisk luft
till förnet där det sitter .....

_________________
I´m a nice dude who likes cars that runs on alcohol.

[My Corvette C6 http://www.garaget.org/?car=135333 ]
[My Volvo S60 http://www.garaget.org/?car=18612 ]
[Nova -66 Race Car http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=lonewolf-holm&cat=3215 ]
[Home Page http://medlem.spray.se/sami4you2/sami.html ]
[Work Page http://www.mbf.nu ]
Till verst p sidan
Anvndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Runan
TEAM Member / Moderator


Registreringsdatum: 24 januari 2006
Inlgg: 1169
Ort: Skogen

InlggPostat: fre aug 04, 2006 7:06 am    Rubrik: Svara med citat

WolfMan skrev:
Runan skrev:
ju kallare luften är när den kommer in ju mer nytta gör intercoolern så en skärm gör MKT nytta.

Storleken spelar ingen roll för man kan inte trolla med luften Wink

Sedan till dumpventilerna så när man trimmar och ökar laddtrycket så orkar inte orginaldumpen hålla kvar trycket utan den öppnar när den inte ska, då kan det bli dags att byta.

har du volvon orginal så räcker det med ett öppet filter så kommer det göra stor skillnad till bilen, chippar man den så ökar många även laddtrycket via det, då KAN det bli så att orginal inte orkar då kan man köpa en eftermarknads återcirkulerande.


okay så blir det när man når den punkten det börjar klarna tror jag ...
som sag .... öppet filter med till skotts lufft avskärmat från värme
och övrig smuts har tittat på det litte e nog på G för ett öppet KN filter eller
ett från BSR .... med skilje vägg samt att man få dra litte rör som mantar upp litte frisk luft
till förnet där det sitter .....


kan rekomendera BSR satsen, hade en sån till min saab och den funkade fin fint.
Till verst p sidan
Anvndarens profil Skicka personligt meddelande Besk anvndarens hemsida MSN Messenger
WolfMan
Pre -Supporter


Registreringsdatum: 31 januari 2006
Inlgg: 533
Ort: Bålsta

InlggPostat: lr aug 05, 2006 8:13 pm    Rubrik: Svara med citat

Oki då får man ta å testa det ..... Tack en engång för den flödande infon
i ämnet å okunskapen ...... man e ju mer vaken på vinkel 8or ......

//Sami

_________________
I´m a nice dude who likes cars that runs on alcohol.

[My Corvette C6 http://www.garaget.org/?car=135333 ]
[My Volvo S60 http://www.garaget.org/?car=18612 ]
[Nova -66 Race Car http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=lonewolf-holm&cat=3215 ]
[Home Page http://medlem.spray.se/sami4you2/sami.html ]
[Work Page http://www.mbf.nu ]
Till verst p sidan
Anvndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Visa inlgg nyare n:   
Skapa nytt mne   Svara p mnet    Forumindex -> Teknik Alla tider r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
G till sida Fregende  1, 2, 3
Sida 3 av 3

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlgg i det hr forumet
Du kan inte svara p inlgg i det hr forumet
Du kan inte ndra dina inlgg i det hr forumet
Du kan inte ta bort dina inlgg i det hr forumet
Du kan inte rsta i det hr forumet
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


  Powered by phpBB© 2001, 2005 phpBB GroupStyle Copyright by Atlantic Silicon Inc.  
phpBB forum styles and customizations