Föregående ämne :: Nästa ämne |
Författare |
Meddelande |
Roger Supporter
Registreringsdatum: 13 maj 2006 Inlägg: 37
|
Postat: mån feb 19, 2007 10:03 pm Rubrik: Hjälp med turbo till 3cyl |
|
|
Tjena!
Nu har jag fåttreda på löningen
Någon som vet en bra återförsäljare/monterare av turbos?
vad är skillnaden mellan en Tryck turbo och Sug turbo eller är de bara skitsnack folk roarsig med?
Syns sen i sommar på strippen när jag kör höga sjuor med min aygo  |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Nismo TEAM Member / Site Admin

Registreringsdatum: 23 januari 2006 Inlägg: 2544 Ort: Sollentuna
|
Postat: mån feb 19, 2007 10:13 pm Rubrik: |
|
|
Enda turbofirma som jag kommer på på rak arm och som många meckat med många snabba bilar är Turbocenter, men jag tror att folk här på forumet skulle kunna mecka i en turbo i den lilla riskokaren betydligt billigare än vad dom skulle göra!
Keep it up!!  _________________ Audi - Fyra nollor i grillen och en bakom ratten!
Porsche Boxster
www.NISMO.se |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Roger Supporter
Registreringsdatum: 13 maj 2006 Inlägg: 37
|
Postat: tis feb 20, 2007 6:46 am Rubrik: |
|
|
Tack för svaret my Old neighbour from the woods
Ja tror jag blivit gammal hur fan kan man gå upp kl 6?!? " border="0" />
Nismo du vet inte skillnaden mellan tryck och sug turbo? |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Fast Freddy TEAM Photographer
Registreringsdatum: 24 januari 2006 Inlägg: 434 Ort: Viksjö
|
Postat: tis feb 20, 2007 11:11 am Rubrik: |
|
|
Roger skrev: | Tack för svaret my Old neighbour from the woods
Ja tror jag blivit gammal hur fan kan man gå upp kl 6?!? " border="0" />
Nismo du vet inte skillnaden mellan tryck och sug turbo? |
Finns inget som heter tryck eller sug turbo. En turbo är en turbo... Kan tänka mig att du blandar ihop sugmotor med hög & lågtrycks -turbo.... _________________ [ TEAM NR Fotograf | www.norrortracing.com | www.suprafredde.com ] |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Roger Supporter
Registreringsdatum: 13 maj 2006 Inlägg: 37
|
Postat: tis feb 20, 2007 7:09 pm Rubrik: |
|
|
pffto JO
Nu hitta jag lite information om ämnet.
Med sugturbo innebär att förgasaren sitter på turbons sugsida dvs på kompressordelens inlopp.
Med en tryckanläggning sitter förgasaren/förgasarna efter kompressordelen så att de får "ta emot laddtryck" och det måste de vara avsedda för sk trycktätade .
Vid sugturbo behöver förgasaren ej trycktätas men turbon måste karbontätas för att den trivs inte med det stora undertryck som blir i kompressordelen vid stängt gasspjäll , motorn suger i sig olja . |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Sirfalk Supporter

Registreringsdatum: 25 januari 2006 Inlägg: 589 Ort: Upplands Väsby
|
Postat: tis feb 20, 2007 10:31 pm Rubrik: |
|
|
såg att biltema har börjat sälja turbos
Annars är det väl Turbocenter som gäller  _________________ www.japtuning.se |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Fast Freddy TEAM Photographer
Registreringsdatum: 24 januari 2006 Inlägg: 434 Ort: Viksjö
|
Postat: tor feb 22, 2007 7:00 pm Rubrik: |
|
|
Roger skrev: | pffto JO
Nu hitta jag lite information om ämnet.
Med sugturbo innebär att förgasaren sitter på turbons sugsida dvs på kompressordelens inlopp.
Med en tryckanläggning sitter förgasaren/förgasarna efter kompressordelen så att de får "ta emot laddtryck" och det måste de vara avsedda för sk trycktätade .
Vid sugturbo behöver förgasaren ej trycktätas men turbon måste karbontätas för att den trivs inte med det stora undertryck som blir i kompressordelen vid stängt gasspjäll , motorn suger i sig olja .
Förgasare??? hehe nya bilar  |
Jaså? Sorry my misstake... _________________ [ TEAM NR Fotograf | www.norrortracing.com | www.suprafredde.com ] |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Crippa TEAM Member / Moderator

Registreringsdatum: 23 januari 2006 Inlägg: 1110
|
Postat: tor feb 22, 2007 9:43 pm Rubrik: |
|
|
Roger skrev: | pffto JO
Nu hitta jag lite information om ämnet.
Med sugturbo innebär att förgasaren sitter på turbons sugsida dvs på kompressordelens inlopp.
Med en tryckanläggning sitter förgasaren/förgasarna efter kompressordelen så att de får "ta emot laddtryck" och det måste de vara avsedda för sk trycktätade .
Vid sugturbo behöver förgasaren ej trycktätas men turbon måste karbontätas för att den trivs inte med det stora undertryck som blir i kompressordelen vid stängt gasspjäll , motorn suger i sig olja . |
Förgasare??? hehe nya bilar  _________________
 |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Robban76 TEAM Member

Registreringsdatum: 24 januari 2006 Inlägg: 436
|
Postat: fre feb 23, 2007 9:32 am Rubrik: |
|
|
Kör man med förgasare före turbon kan man inte ha någon intercoller. |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Roger Supporter
Registreringsdatum: 13 maj 2006 Inlägg: 37
|
Postat: sön jan 20, 2008 10:44 am Rubrik: |
|
|
nya Updates!
turbo inköpt, " border="0" /> blev en sprojtans "Charade turbo" enda som passade,
men den går jävligt dåligt..
vid fullt gaspådrag så vägrar bilen varva mer än 3 000 rpm, antingen är de ecun som inte låter insprutningen öppnas eller så är de soppa pumpen som inte hinner med.
ska iväg imorgon och skaffa ennu en till ecu få se om de går bättre,
0-100 på 14sec orginal
0-100 på ca 9 sec nu och då varvar den inte mer än 3000 rpm hehe gogogo
mvh roger |
|
Till överst på sidan |
|
 |
|