Forumindex
FagSökMedlemslistaAnvändargrupperProfil Bli medlem Logga in

Nissan 200sx problem
Gå till sida 1, 2  Nästa

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Teknik
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Robban76
TEAM Member

Registreringsdatum: 24 januari 2006

InläggPostat: ons mar 08, 2006 9:34 pm    Rubrik: Nissan 200sx problem Svara med citat

En kompis har en 200sx s13 1990 som ej vill starta, den får bensin fram till fuelrailen, gnista på stiften men tänder inte. stiften är snustorra så spridarna verkar inte öppna, har kollat med fluken och spridarna får ingen spänning. Så är det någon som har ett elschema på den bil.

Vi har ju några 200sx älskare o hatare här, någon som har några bra ideer.

/Robban
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida MSN Messenger
Johnney Boi
Supporter

Registreringsdatum: 25 januari 2006

InläggPostat: ons mar 08, 2006 10:12 pm    Rubrik: Re: Nissan 200sx problem Svara med citat

Robban76 skrev:
En kompis har en 200sx s13 1990 som ej vill starta, den får bensin fram till fuelrailen, gnista på stiften men tänder inte. stiften är snustorra så spridarna verkar inte öppna, har kollat med fluken och spridarna får ingen spänning. Så är det någon som har ett elschema på den bil.

/Robban

Jag kan ev. fixa fram ett elschema via datorn på jobbet... Har du lust att skriva upp regnummer så kan jag kolla vad jag får fram?

Sen, spridarna är bytta? Eller har ni bara plockat av och plockat på?

MickeNR
TEAM Member / Moderator

Registreringsdatum: 23 januari 2006

InläggPostat: ons mar 08, 2006 10:28 pm    Rubrik: Re: Nissan 200sx problem Svara med citat

Robban76 skrev:

/Robban

kolat säkringarna? reläerna?
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida AOL Instant Messenger MSN Messenger
Robban76
TEAM Member

InläggPostat: ons mar 08, 2006 11:30 pm    Rubrik: Re: Nissan 200sx problem Svara med citat

Johnney Boi skrev:
Robban76 skrev:

/Robban

Jag kan ev. fixa fram ett elschema via datorn på jobbet... Har du lust att skriva upp regnummer så kan jag kolla vad jag får fram?

Sen, spridarna är bytta? Eller har ni bara plockat av och plockat på?

Kan fixa regnummret under morgondagen, spridarna är inte bytta har bara mätt med fluken i kontakterna.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida MSN Messenger
Robban76
TEAM Member

InläggPostat: ons mar 08, 2006 11:35 pm    Rubrik: Re: Nissan 200sx problem Svara med citat

MickeNR skrev:
Robban76 skrev:

/Robban

kolat säkringarna? reläerna?

ägaren har kollat säkringarna och flyttat runt på reläerna, han har även provat med en ennan styrbox. Kan även tala om att det är jävligt kallt att skruva ut vid denna årstid glad
Till överst på sidan
MickeNR
TEAM Member / Moderator

InläggPostat: tor mar 09, 2006 4:36 am    Rubrik: Svara med citat

okej ska du säga jag jobbar ute hela nätterna nu ju de e rätt varmt. Neutral
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida AOL Instant Messenger MSN Messenger
Robban76
TEAM Member

InläggPostat: tor mar 09, 2006 7:55 am    Rubrik: Svara med citat

MickeNR skrev:
okej ska du säga jag jobbar ute hela nätterna nu ju de e rätt varmt. Neutral

Det är än varm och underbar årstid nu Mr. Green
Till överst på sidan
Crippa
TEAM Member / Moderator

InläggPostat: tor mar 09, 2006 5:24 pm    Rubrik: Svara med citat

200an måste ju vara japans struligaste sportbil.... ja den rankas väl mer som sport en som nåt annat... hur som helst. alla har fan problem med dessa? sjukt ju :?

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig...hade mina problem på avgas sidan Mr. Green

Har du varit inne på 200sx.nu där inne finns det en hel hög med hjälpsamma personer och x antal nissar som haft problem med sina bilar... Rolling Eyes
Till överst på sidan
Johnney Boi
Supporter

Registreringsdatum: 25 januari 2006

InläggPostat: tor mar 09, 2006 5:59 pm    Rubrik: Svara med citat

jag kunde tyvärr inte få fram något elschema för 200:an... antagligen för gammal eller så har skaparna av autodata struntat i att fixa fram det... sorry
TwinDave
Supporter

InläggPostat: tor mar 09, 2006 6:00 pm    Rubrik: Svara med citat

hade ett liknande fel på min 300Zx.. dom böt fan allt å höll på... bilen dog så fort den vart varm, och den gick inte att starta på ett jääävla tag... det visade sig vara tändmodulen...

En stor k*k är en klen tröst i en fattig familj
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Teknik Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida 1, 2  Nästa
Sida 1 av 2

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet
You can attach files in this forum
You can download files in this forum